P1: Prezentace finančního plánu

autor: | Konzultant, Poradenský proces

V poradenském manuálu najdete způsob, jak správně prodat finanční plán. Proklikni obrázek a dostaneš se k manuálu.

Finanční plán

Bez plánu není výsledku. Finanční plán je něco jako obrázek předlohy, když skládáme puzzle. Plní tak zásadní roli ve správě financí klienta. Z finanční analýzy již známe přání a cíle klienta, aktuální rodinný rozpočet, finanční a nemovitý majetek, řešení rizik a přístup k nim, aktuálně využívané finanční nástroje a potenciální doporučení na nové klienty

Seřazení priorit na kterých jsme se s klientem domluvily. Refresh jednotlivých témat – každé téma otevřít postupně a opřít se o finanční analýzu. Zvědomit si opět cíle, rizika a potřeby, které z FA vycházejí a ukázat jim řešení => zaměřit se na užitky!!!! Ty prodávají řešení!!! (Co bude mít klient z toho, že moje řešení příjme??? Ochrání mu to rodinný rozpočet?? Zajistí mu to jeho vysněnou rentu??? atd….) Základem je tedy důkladně a profesionálně provedená finanční analýza!!! Prodej řešení už je pak relativně snadný.   Po každém tématu, které klientovi odprezentuji se ptám na ZV – jak se mu to líbí? Co na to říká? (Zachycuji obchodní signály, rozpoznávám, jestli je klient nakloněk k tomu moje řešení přijmout, nebo jestli se mu něco nelíbí, nebo nad něčím ještě přemýšlí). Pokud se klientovi moje řešení líbí, tak se ho zeptám jestli souhlasí s realizací mnou navrženého řešení.  Pokud se klientovi moje řešení líbí a nemá k tomu další dotaz, tak se posuneme k dalšímu tématu. Pokud se klientovi mé řešení nelíbí,  tak je důležité rozklíčovat proč? Ptát se ho nad čím přemýšlí? Podle toho pak reagovat a dát mu potřebné info. Jakmile už mi klient potvrdí, že nemá další otázky a vidím, že je s mými odpověďmi spokojen, přeju k dalšímu tématu. Jakmile mám probraný celý fin. plán, tak se ho závěrem zeptám, jak je s mým plánem spokojen? Jestli splnil jeho očekávání? (důležité nejen pro ZV, ale i pro případné doporučení) . Pak s ním udělám ještě rychlý refresh témat a domluvím se s ním na dalším postupu.

                                 –