Starý jako svět sám, prostě seznam úkolů, které musí být co nejdříve hotové. Hlavním posláním To-do listů je shromáždit a následně splnit všechny zadané úkoly. Dalším cílem je uspořádat si myšlenky v hlavě a přesunout harmonogram celého dne na papír a tím se uvolní v hlavě místo pro další nápady a myšlenky.
Pečlivé plánování, dělení času a efektivita jsou až na druhém místě. Seznamy se hodí, pokud musíte nutně vyřídit větší množství jednorázových povinností a máte na to jen omezený čas. Na druhou stranu, praktická jednoduchost to-do listu ho předurčuje k řešení především drobných úkolů.
Doporučení na organizaci úkolů:
1. Otevřu si úkolník, který používám. Podívám se na přehled všech úkolů, které jsou v CRM.
2. Projdu si všechny úkoly. Vyfiltruju si priority a zkontroluju, jaké tam jsou termíny splnění.
3. Podívám se jaký mám čas v diáři, kdy mám schůzky, kdy mám prostor pro administrativní práci.
4. Připravím si blok, nebo čistý papír a rozepíšu si úkoly, které budu daný den dělat.
5. Cílem je vytvořit si přehled všech úkolů.
6. Barvou si označím, jaké úkoly jsou důležitější a jaké jsou méně důležité.
červená – věci, které bych měl udělat
modrá – věci, které bych chtěl dělat
zelená – věci, které nemají velkou váhu
7. Určím si posloupnost úkolů. Doporučení je střídat červenou s modrou (náročnější a méně náročné úkoly). Na konec dne plním úkoly zelené (ty, co nehoří). Dalším doporučení je splnit nejtěžší úkol hned ráno – sněz žábu.
8. Papír upravuji, škrtám úkoly, které jsem splnil.