Jak si organizovat čas: To do list

autor: | Asistent a Koncipient, Rozvoj

Starý jako svět sám, prostě seznam úkolů, které musí být co nejdříve hotové. Hlavním posláním To-do listů je shromáždit a následně splnit všechny zadané úkoly. Dalším cílem je uspořádat si myšlenky v hlavě a přesunout harmonogram celého dne na papír a tím se uvolní v hlavě místo pro další nápady a myšlenky.

Pečlivé plánování, dělení času a efektivita jsou až na druhém místě. Seznamy se hodí, pokud musíte nutně vyřídit větší množství jednorázových povinností a máte na to jen omezený čas. Na druhou stranu, praktická jednoduchost to-do listu ho předurčuje k řešení především drobných úkolů.

 

Jak se skamarádit s to-do listem? Jednotlivé úkoly si rozdělte na menší části. Ty totiž můžete plnit v krátkém čase. S každým zeleným políčkem, přeškrtnutým řádkem nebo fajfkou jste blíže ke splnění úkolu. Díky tomu se můžete radovat z toho, jak úspěšně postupujete. Pokud víte, že můžete splnit něco ze seznamu, určitě to pomůže vaší motivaci i produktivitě. 

 

 

Doporučení na organizaci úkolů:

1. Otevřu si úkolník, který používám. Podívám se na přehled všech úkolů, které jsou v CRM. 

2.  Projdu si všechny úkoly. Vyfiltruju si priority a zkontroluju, jaké tam jsou termíny splnění.

3. Podívám se jaký mám čas v diáři, kdy mám schůzky, kdy mám prostor pro administrativní práci. 

4. Připravím si blok, nebo čistý papír a rozepíšu si úkoly, které budu daný den dělat. 

5. Cílem je vytvořit si přehled všech úkolů.

6. Barvou si označím, jaké úkoly jsou důležitější a jaké jsou méně důležité. 

červená – věci, které bych měl udělat

modrá – věci, které bych chtěl dělat

zelená – věci, které nemají velkou váhu

7. Určím si posloupnost úkolů. Doporučení je střídat červenou s modrou (náročnější a méně náročné úkoly). Na konec dne plním úkoly zelené (ty, co nehoří). Dalším doporučení je splnit nejtěžší úkol hned ráno – sněz žábu.

8. Papír upravuji, škrtám úkoly, které jsem splnil.