Tříletá strategie

autor: | Manažer, Tříletá strategie

Roční taktika vědomé práce se třemi kategoriemi (přemýšlí podnikatelsky)
Trvalo roky, než jsem tím prošel. Já jsem ze zkušenosti zjistil. Výsledek je o tom, že, když do toho půjdete se mnou, tak Vám to předám rychleji.
Na první schůzce při získání důvěry popisuju o mindsetmangementu a vzdělávám, ochytřuju toho druhého.

Mindset management. Dělej jednu věc a dělej ji hlavně pořádně.
Kniha: Jedna věc, One thing.

 

Jsem průvodce

To v čem můžu pomoc já vám, je jak řídit růst Vaší struktury. Platí pravidlo, že za týden byste měl mít 40 hodin pracovních. Ten kdo dělá víc, něco nezvládá a ten kdo dělá mín, je to problém. Když rok rozdělím na 3 priority. Tak v daném cyklu řeším prioritu, kdy:
– 20 hodin věnuji tomu, co chci, aby rostlo
– 12 hodin – co chci, aby neklesalo
– 8 hodin věnuji tomu, co pojmenuju jako kontrolovaný pokles

Je to takhle jednoduché z toho důvodu, protože mozek se na vědomé úrovni umí věnovat jenom na 7 podnětů. Takže pokud chceme dlouhodobě udržet pozornost, je třeba se věnovat jen 3 prioritám. To, co jsem se naučil a co mám ověřeno. Tak se ověřilo, že pokud se tyhle čísla (hodiny v týdnu) naučíte včas měnit, tak to krásně funguje. Je to jako, když házíš tři míčky a žongluje s nimi. Je třeba včas se zaměřit na to, co je důležité. Když se zamyslíme, kolik máme činností (administrativa, nábory, produkce, vzdělání, řízení lidí, … je toho hodně). Nakonec jsem zjistil, že ty kategorie jsou vlastně 3. Jedna kategorie je produkce, druhá kategorie jsou nábory, třetí kategorie je péče o lidi a rozvoj (mých lidí a zároveň mě). Přišel jsem na to, že všechno, co děláme se dá narvat do těchto třech kategorií.

 

Produkce

Asi se shodneme, že nejsilnější období na produkci je v období podzimu. To můžeme pojmenovat jako produkční fáze. Když si budete na konci roku hlídat činnosti, které jsou zaměřené na produkci, tak vám garantuji, že Vám skokově vyskočí produkce u Vás a Vašich lidí. Takže věnujete 20 hodin v týdnu produkci, 12 hodin v týdnu je třeba zaměřovat se na rozvoj a vzdělání. Ale stále se na 8 hodin v týdnu věnujete náborům, takže jeden pracovní den v týdnu. Pokud jedeme v této fázi do Vánoc, nebo to protáhneme do ledna, února.

 

Nábory

Následuje jaro, a to je hlušší část roku. Mentální návyk, nemusím tomu investovat pozornost a ta věc se potom děje. Toto potřebuji opakovat 30x za sebou. Nebo pokud bych tomu věnoval čas 1x za 3 dny (72hodin), tak trvá mentální návyk 3-4 měsíce. Zhruba od září do konce roku si lidé navyknou, že pracují na produkci. Začátek každoroční taktiky je náborovací fáze. Priority se nám přetočí a potřebujeme 20 hodin v týdnu věnovat náborům, 12 hodin se věnuji produkci, a za 8 hodin v týdnu bych měl zvládnout rozvoj pro sebe a pro lidi. Zapracování nováčka v týmu se nesmí podceňovat, i když je v týdnu méně hodin vyhrazených na zaškolení a vedení lidí. Věnuji této činnosti jeden den v týdnu – nevypustím to úplně.

 

Adaptace

V období prázdnin a dovolených se musíme hlavně věnovat doškolovací fázi pro nové i stávající lidi. Věnuji se 20 hodin v týdnu starat o lidi a rozvoj, 12 hodin zaměřím na produkci, a 8 hodin zaměřím na nábory (je to stále jeden den v týdnu).

Nakreslím čáru, kdy naskočí do toho programu se mnou na začátku roku do náborovací fáze, tak náš systém garantuje, že do prázdnin nasbírám 3 lidi, které v doškolovací fázi zlepším, a ke konci roku je vložím do produkční fáze. Skutečná krása spočívá v tom, že pokud toto kolečko otočíme 2-3 krát. Tak máme ověřené výsledky toho, jak se Vám jako manažerovi, nebo poradci vede. Celá strategie spočívá v tom, kdy se 3 krát otočí celá taktika a vzniká kouzlo.

Když do tohoto systému nastoupí sám člověk, který smýšlí manažersky, tak do prázdnin znáborujeme 3 další lidi, kteří píšou konec roku výkony. Do druhého roku už na to nejsi sám, ale pracujeme s 3 mi lidmi, kteří rotují tímto kolečkem dále. 3 rok už má daný člověk směr na oblastního ředitele.