Každý obchod s nespolupracujícím realitním makléřem je potenciál pro novou spolupráci.
Je potřeba nového realitního makléře zaujmout tím, že odvedeme svou práci co nejlépe.
Oslovit okolí
Můžeme zkusit oslovit své okolí například na sociálních sítích, že hledáme realitní makléře na vzájemnou spolupráci. Určitě se ozve někdo, kde doporučí někoho šikovného.
Projekt 30
Požádat své kolegy, aby zapřemýšleli, zda neznají nějaké realitní makléře nebo aby se kolegové poptali na sociálních sítích a získali pro nás zajímavé kontakty na doporučení na realitní makléře. Tyto kontakty pak sepsat a postupně makléře oslovit.
Absolvovat prohlídky nemovitostí
Můžeme si v realitní inzerci vybrat inzeráty, které nás osloví – zaměřit se na konkrétní typy nemovitostí, ke kterým máme blízko.
Oslovíme realitní makléře a přihlásíme se jako zájemci na prohlídky. Není špatné se trošku připravit. Připravit si nějaké otázky, které nejsou úplně běžné a na které makléř nebude znát ihned odpověď. Tím si ověříme kvalitu a ochotu makléře udělat něco navíc.
Následně oslovíme makléře, kteří nás nejvíce zaujali.
Je to takový mystery shopping.
Umět skvěle vysvětlit přidanou hodnotu poradce pro realitního makléře
Opravdu velmi dobře a hlavně jednoduše umět vysvětlit přidanou hodnotu finančního poradce pro realitního makléře.
Více v článku: Proč spolupracovat s finančním poradcem
Co makléř nejvíce ocení?
Pro makléře je nejdůležitější získávání širšího klientského kmene potažmo většího množství zakázek, jejichž získávání je velmi složité v prudce konkurenčním prostředí realitního trhu. Dalšími body jsou pak podpora u stávajících klientů, kdy poradce je schopen zajistit úvodní analýza financování – dá se na to udělat hypotéka – analýza klienta: dostane úvěr? Což je velmi profesionální postup, který zvyšuje přidanou hodnotu práce realitního makléře.
- Poradce radí makléřovi díky svým zkušenostem ohledně postupu při zastavené nemovitosti bankou
- Dokáže také poradit na základě vlastní zkušenosti s bankovním odhadcem nemovitostí (je to reálné potvrdit odhadem kupní cenu?)
Udělat první krok
Důležité je nečekat a udělat první krok k navázání spolupráce. Nejlepší je sehnat pro makléře tip na prodej nemovitosti.
Makléř tak uvidí snahu a přidanou hodnotu spolupráce ihned.
Shrnutí
- každý obchod s nespolupracujícím RM je potenciál nové spolupráce. Odvést práci na 150% a vytvořit tím příležitost
- oslovit okolí
- projekt 30 od mých spolupracovníků
- Absolvovat prohlídky nemovitostí (s klienty, sám, mystery…)
- Umět skvěle vysvětlit přidanou hodnotu pro makléře/poradce
- udělat ten první krok – získat nějaký TIP
- nechat si opravdu záležet na odvedené práci – předčít očekávání