A1: První schůzka

autor: | Konzultant, Poradenský proces

Cílem první schůzky je zaujmout klienta, aby si s námi domluvil finanční analýzu.

První schůzka je počátkem naší spolupráce s klientem a proto je dobré jí věnovat náležitou pozornost a dostatek času. Ukazujeme zde, jak naše práce vypadá a čím vším jsme pro naše klienty přínosem. Zde se klient rozhoduje, zda s námi spolupracovat či nikoliv.

Začínajícím poradcům doporučujeme spojit první schůzku s finanční analýzou, byť ve zkrácené podobě a rovnou s klientem sepsat všechny důležité informace pro finanční plán v kostce.

Zkušenější poradce může efektivněji využít čas tím, že první schůzku a finanční analýzu provede odděleně. Klientovi jako přípravu na finanční analýzu zadá vyplnění tabulky příjmů a výdajů a přehled již využívaných produktů.

Co dělá skutečný finanční poradce:
Pomáhá klientům nejbezpečnější cestou dosáhnout jejich cílů – je jako horský průvodce, jen provádí světem financí
Sestavuje finanční plán, ve kterém řeší také veškerá možná rizika
Dlouhodobě se stará o finanční majetek svých klientů a dohlíží na jeho růst

Příprava
– Potvrzení schůzky emailem nebo SMS
– Základní informace o klientovi
– Prezentér
– Vzorový finanční plán
– Vizitky
– Volné papíry

Ice break
– Přivítání
– Voda, káva..

1) OČEKÁVÁNÍ
Jaká máte očekávání?

2) HODNOTY
„Budeme se společně bavit o penězích. Dovolte mi na začátek trochu nestandardní otázku: Čím jsou pro Vás peníze důležité?“

3) PROČ JÁ A PROČ PORADENSTVÍ
jsem průvodcem
ukazuju 3 fáze lidského života z hlediska financí – tvorba a spotřebovaní majetku
červeně: FP, FN a FS
červeně: investice od kolébky, zahraniční VŠ, hypotéka, FP, FN a FS
věřím v to, že pokud mají lidé dostatek peněz, prožijí spokojenější život

 

4) JAK VYPADÁ SPOLUPRÁCE – prezentér
Zajímají Vás spíše informace o firmě, nebo jaký konkrétní přínos to může mít pro Vás?
Analytické oddělení, banka roku, finanční poradenství
4fin reality
Skutečné finanční poradenství vs. Prodej

Pomůcky na první schůzku s klientem. 

1) Ideal finančího poradenství

2) 3 bubliny

Poradenský manuál na to, jak se správně dělá první schůzka u klienta.